vedoucí práce: Ing. arch. Boris Redčenkov
fakulta: FA ČVUT Praha
rok: 2016
Transferium vytváří kompozici dvou horizontálních hmot překlenujících železnici. Tyto hmoty reagují na dvě pěší urbanistické osy dle územní studie.
Dvoupatrová hala transferia, přidružená k ose pěší lávky, překlenuje nástupiště vlaku.Její prosklenou fasádou lze sledovat projíždející vlaky s panoramatem Prahy v pozadí. Za kolejišti se nachází rozšířený veřejný prostor se stromy, který vychází zespodu protaženého zastřešení nádražní haly. Tento prostor je druhým vstupem do transferia a ukončením osy Nového Smíchova, která začíná novým náměstím Na Knížecí. Platforma autobusového terminálu, spojená s nádražní halou v jejím druhém patře, pod sebou skrývá vložené patro obsahující komerční prostory, fitness a malý hostel. Tyto kapacity doplňuje v nižších podlažích za kolejišti P+R parkoviště.
Vnitřní prostor haly schází exteriérovým schodištěm do veřejného prostoru v ulici nádražní, ten je rozdělen pěší lávkou na pobytovou zónu se zelení a volný prostor mezi nádražní halou a zastávkou tramvaje, využitelný pro komerční akce.
Jednoduché členění výškových úrovní a transparentní vzhled navenek prozrazují vnitřní dispozice transferia. Cestující tak získá již při prvním pohledu z exteriéru či interiéru přehled o možnostech a cílech své cesty.
V parteru je transferium propojeno se stávající nádražní halou. Novým prvkem je regenerace v současnosti téměř nepoužívaného prvního nástupiště a jeho spojení s veřejným prostorem ulice Nádražní. Všechny spoje, směřující do centra města na hlavní nádraží, zde zastavují a lze je využívat jako městskou hromadnou dopravu. Mezi stávající budovou a halou je terasa propojená s původní restaurací nádražní budovy.
|
OCENĚNÉ PRÁCE |
|
PRÁCE HODNOCENÉ VE 3. KOLE
|
PRÁCE HODNOCENÉ VE 2. KOLE |
|
PRÁCE HODNOCENÉ V 1. KOLE |